تبلیغات
ایستگاه علوم (Science Station) - تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
مطالب وبلاگ تا چه اندازه نیاز شما را برطرف کرده است؟




» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

User

دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

خوش آمدید در صورت وجود هر گونه اشکال حتما به ما خبر دهید

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
تماس با ما
تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:






ساعت نه تا یازده شب:
زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

ساعت یازده تا یک شب:
عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت یک تا سه نیمه شب:
عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

ساعت سه تا پنج صبح:
عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

ساعت پنج تا هفت صبح:
این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت هفت تا نه صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت شش و سی دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ساعت هفت و سی دقیقه میباشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت نه تا ده صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه های شب تا ساعت چهار صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می روند چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.


سعی کنید همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید ...






:: مرتبط با: دوره ی متوسطه اول , علوم دوم متوسطه (هشتم) , علوم اول متوسطه (هفتم) , زیست شناسی , دانستنی ها , علوم ششم ابتدایی , علوم سوم متوسطه (نهم) ,
:: برچسب‌ها: خواب , شبانه روز , خوابیدن , خواب دیدن , انیمیشن گوارش , دستگاه گوارش , انیمشن دستگاه گوارش ,
نویسنده : مجتبی علیدوست
ت : شنبه 23 اسفند 1393
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
زهرا یکشنبه 4 فروردین 1392 09:08 ب.ظ
خیلی ممنون
عالی بود من خودم خیلی دیر میخوابم ولی از امشب سعی میکنم زود بخوابم.
زهرا یکشنبه 4 فروردین 1392 09:08 ب.ظ
خیلی ممنون
عالی بود من خودم خیلی دیر میخوابم ولی از امشب سعی میکنم زود بخوابم.
زلال معرفت یکشنبه 27 اسفند 1391 12:06 ب.ظ
سلام
خیلی زیبا نوشتید

آپم
مهرافروز شنبه 26 اسفند 1391 11:36 ب.ظ
با سلام-در آستانه فرا رسیدن “عید نوروز باستانی” و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو تبریک

و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترمتان داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی

، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندیم...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.